דף הבית >> על תסמונת רט >> הטיפול בתסמונת רט
הטיפול בתסמונת רט          
 
   תפיסות חינוכיות  |  ריפוי בעיסוק  |  ריפוי בתקשורת ודיבור  |  ריפוי במוסיקה  |  הידרותרפיה  |  רכיבת סוסים טיפולית  |  טיפול בבעיות אורטופדיה  |  תזונה  |  טיפול ברייור  |  טיפול בהפרעות השינה  |  מצגות מימי עיון  |  אוגדן זכויות  |

 
מהלך התסמונת מלידה רגילה להתפתחות לא תקינה עשוי לגרום למשפחות התמודדות קשה.
משפחות רבות עשויות לחפש סיוע וחשוב שיהיה צוות רב מקצועי שיוכל למלא אחר צרכים אלו.


המורכבות של התסמונת דורשת גישה רב-מקצועית, הכוללת צוות רפואי וצוות חינוכי-טיפולי. הצוות הרב מקצועי ידאג להערכות וגם ליישום תוכנית הטיפול. צוות זה יכלול נוירולוג ילדים, שתפקידו לאשש את האבחנה או לשלול אותה, להתרשם מרמת ההתפתחות של הילדה וקשייה ההתפתחותיים, לוודא האם ישנם התקפים אפילפטיים או התנהגויות בלתי צפויות החשודות לאירועים אפילפטיים או אחרים ולטפל בהם בהתאם, לסייע בטיפול בבעיות השינה של הילדה, טיפול בריור, ובקשיים נוספים הנובעים ממכלול בעיותיה, ולהיות הגורם המייעץ הרפואי העיקרי בטיפול בילדה ובמעקב אחריה.

תפקיד האורטופד לעקוב ולזהות קיצורי גידים והתפתחות עקמת ולהמליץ על התערבויות טיפוליות הכוללות תמיכות, סדים, הזרקות בוטוקס, ואם יש צורך התערבות ניתוחית בתיאום עם פיזיותרפיסט.

גסטרואנטרולוג בשיתוף עם דיאטנית, מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת יעקבו אחר שגשוג הילדה, בעיות אכילה ובליעה, ובעיות עצירות תוך בניית דיאטה מאוזנת ובריאה התואמת את ממדיה של הילדה, צרכיה ויכולותיה. בנות תסמונת רט מתפקדות ברמות שונות מאוד זו מזו, מה שמחייב בניית תוכנית חינוכית/טיפולית/ שיקומית אישית.

עם זאת, ישנם דגשים הקשורים לעקרונות עבודה אשר מתאימים לכל הבנות. כל הבנות סובלות מאפרקסיה, שהיא חוסר היכולת ללמוד ו/או להוציא לפועל מטלות ותפקודים מוטוריים. עקב הבעיות המוטוריות הקשות, כל הבנות זקוקות לתוכנית אינטנסיבית של תרגול יומיומי בתחום המוטוריקה. התוכנית המוטורית תכלול בדרך כלל הליכה, פיזיותרפיה, הידרותרפיה, רכיבה על סוסים ופעילויות אקטיביות שונות לשמירת טווחי הגו, זרימת הדם ואורך השרירים. רצוי גם לעודד את התפקוד הידני, הן באכילה והן בשימוש בטכנולוגיה מסייעת.

רוב הבנות לא מילוליות ולכן הן זקוקות למערכת של תקשורת תומכת וחלופית. צורת הנגישות לאמצעי התקשורת יכולה להיות על ידי מיקוד העיניים או ע"י הצבעה עם הסנטר או היד.
הבנות הן בדרך כלל חברותיות מאוד ונהנות מחברת בני גילן ומסביבה מילולית ואקטיבית. יש צורך לחשוף אותם לתחומי ענין תואמי גילם ותחומי עניינם וכמו כן, כל תכנית צריך לכלול הדגשים קוגנטיבים.
בנוסף, רצוי להציע לבנות אפשרות להבעה והתפתחות רגשית באמצעות תרפיה במוסיקה.


 

[חזור למעלה]                [הוספה למועדפים]                [מפת האתר]
לייבסיטי - בניית אתרים